Algemene voorwaarden Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling

 

Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling, gevestigd te  en geregistreerd onder KvK-nummer .

 

Artikel 1 - Definities en toepasselijkheid

 

1. In deze voorwaarden wordt verstaan onder cliënt degene die deze voorwaarden aanvaardt, Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling degene die de opdracht ontvangt.

2. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling en de cliënt kunnen, maar behoeven niet, dezelfde zijn.

3. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten van Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

4. Eventuele afwijkingen op deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

5. De toepasselijkheid van eventuele voorwaarden van de cliënt wordt door Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij deze door Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling schriftelijk zijn aanvaard.

6. Aan het stilzwijgend niet toepassen van deze voorwaarden kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Artikel 2 - Offertes en aanbiedingen

 

1. Offertes van Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling zijn gebaseerd op informatie die door de cliënt is verstrekt.

2. Alle offertes en aanbiedingen van Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod uitdrukkelijk anders is aangegeven.

3. De geoffreerde tarieven voor bedrijven zijn exclusief BTW en voor particulieren inclusief BTW, tenzij anders aangegeven.

4. Offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.

5. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling kan niet aan een offerte worden gehouden indien de cliënt redelijkerwijs kan begrijpen dat (een onderdeel) van de offerte een

kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

 

Artikel 3 - Totstandkoming en uitvoering overeenkomst

 

1. Een overeenkomst tussen Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling en de cliënt komt tot stand door aanbod en aanvaarding.

2. Een opdracht wordt verleend door het ondertekend retourneren van een door Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling uitgebrachte offerte, dan wel door een

schriftelijk akkoord op de gestuurde offerte.

3. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling neemt bij de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting op zich en zal deze overeenkomst naar beste

inzicht en vermogen uitvoeren.

4. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling verricht haar diensten in sommige gevallen (mede) met behulp van de door haar ingeschakelde derden.

5. Indien er sprake is van overmacht, waardoor nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs niet van Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling kan worden

gevergd, zal de uitvoering van de overeenkomst worden opgeschort. Op een later tijdstip wordt dit alsnog nagekomen, dan wel wordt de

overeenkomst beëindigd. Dit alles zonder enige verplichting tot een schadevergoeding.

6. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de overeenkomst te wijzigen of

aan te vullen, stelt Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling de cliënt hiervan op de hoogte. Beide partijen zullen dan tijdig en in onderling overleg overgaan tot een

redelijke aanpassing van de overeenkomst.

7. Indien beide partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering hierdoor

worden beïnvloedt. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling zal de cliënt hiervan tijdig op de hoogte stellen.

 

Artikel 4 - Medewerking cliënt

 

1. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling zal alleen om gegevens vragen die nodig zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst. Indien zich na het tot stand komen van

de overeenkomst wijzigingen voordoen in de opgegeven gegevens van de cliënt, dient dit aan Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling doorgegeven te worden.

2. Cliënt werkt volledig mee aan het tot een goede oplossing brengen van zijn situatie. Is de cliënt onwillig en werkt cliënt niet voldoende mee, dan is Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling vrij de opdracht terug te geven, met volledige verrekening van de gemaakte uren.

3. Indien de uitvoering van de overeenkomst wordt vertraagd doordat de cliënt zijn in artikel 4.2 genoemde verplichting niet nakomt, zijn de daaruit

voortvloeiende extra kosten voor rekening van de cliënt. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling is bevoegd het daardoor noodzakelijk geworden meerwerk in

rekening te brengen bij de cliënt.

 

Artikel 5 - Betaling

 

1. Betaling dient te geschieden binnen de op de factuur aangegeven termijn, op een door Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling aan te geven wijze of tenzij anders is

overeengekomen. Indien geen termijn is overeengekomen, dient de betaling te geschieden binnen 7 dagen na de factuurdatum.

2. Partijen kunnen overeenkomen dat de betaling in termijnen geschiedt, dit in evenredigheid met de voortgang van de opdracht. Indien de cliënt het

verschuldigd bedrag niet uiterlijk op de vervaldag heeft betaald, zal hij automatisch in gebreke zijn, zonder dat verdere ingebrekestelling vereist is.

3. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling zal vervolgens de uitvoering van de opdracht direct opschorten, zonder dat zij daarvoor op enige wijze jegens de cliënt

schadeplichtig kan worden.

4. De cliënt is vanaf het moment van in verzuim treden over het opeisbare bedrag een vertragingsrente verschuldigd over de openstaande vordering,

gelijk aan de wettelijke rente.

5. De vordering van Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling is direct opeisbaar. In geval van faillissement, beslag of onder curatele zijn de vorderingen van Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling en de verplichtingen van de cliënt onmiddellijk opeisbaar.

6. Bezwaren tegen de hoogte van de factuur schorten de betalingsverplichting van de cliënt niet op.

7. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling is bevoegd de vordering uit handen te geven. De eventuele gemaakte gerechtelijke kosten en executiekosten komen

eveneens voor rekening van de cliënt.

 

Artikel 6 - Annulering/beëindiging van de overeenkomst

 

1. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling heeft het recht om zonder opgaaf van redenen een opdracht te annuleren of deelname van de cliënt te weigeren.

2. Annulering door de cliënt kan tot 6 weken voor aanvang van een opdracht kosteloos geschieden. Bij geen

annulering is de cliënt verplicht het totaalbedrag van een opdracht te voldoen.

3. Ingeval de cliënt na aanvang van een opdracht de deelname tussentijds beëindigt of daaraan anderszins niet deelneemt, heeft de cliënt geen recht op enige terugbetaling. Tenzij de bijzondere omstandigheden van het geval, naar het oordeel van Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling, anders rechtvaardigen.

4. Een opdracht kan tot 24 uur voor aanvang kosteloos worden afgezegd c.q. verplaatst. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling streeft ernaar

afspraken altijd door te laten gaan c.q. te verplaatsen naar een ander tijdstip. Bij afzegging binnen 24 uur is Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling gerechtigd de

eerder overeengekomen prijs in rekening te brengen.

5. Indien de cliënt niet akkoord gaat met de aangekondigde wijzigingen, heeft de cliënt het recht om de overeenkomst te ontbinden.

6. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling heeft het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst op te zeggen indien de cliënt

tekortschiet in de nakoming van de verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst, waaronder begrepen in deze voorwaarden vastgelegde verplichtingen.

 

Artikel 7 - Aansprakelijkheid en risico

 

1. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling is niet aansprakelijk voor zover schade voortvloeit uit het feit dat de cliënt mondelinge en/of schriftelijke adviezen niet naar

behoren heeft opgevolgd.

2. Indien Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het bedrag van de

totale vergoeding van een verstrekte opdracht.

3. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband met de door haar verrichte

diensten, tenzij de cliënt aantoont dat de schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling.

 

Artikel 8 - Overmacht

 

1. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting jegens de cliënt, indien zij daartoe gehinderd wordt door overmacht.

Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling kan gedurende de periode dat de overmacht duurt, de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer

dan twee maanden duurt zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.

2. Werkzaamheden die door Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling zijn verricht voor het intreden van enige overmacht, mogen aanBaati Hulpverlening en Taalbemiddeling gefactureerd worden.

 

Artikel 9 - Intellectueel eigendom en gebruikersrecht

 

Het auteursrecht en eventueel andere intellectuele eigendomsrechten blijven berust bij Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling. Alle door Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling geproduceerde stukken en/of verstrekte stukken, zoals verslagen, adviezen, documenten enz., zijn uitsluitend bestemd voor gebruik door Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling zelf en mogen niet zonder voorafgaande toestemming van Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt of door anderen dan Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling ten uitvoer worden gebracht. Tenzij dit uitdrukkelijk anders overeengekomen is of uit de aard van de verstrekte stukken anders voortvloeit.

 

Artikel 10 - Geheimhouding

 

1. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling behandelt alle informatie over individuele cliënten vertrouwelijk en draagt er zorg voor dat deze informatie niet aan derden

bekend wordt. Uitsluitend in noodgevallen, waarbij het leven van de cliënt zelf of van anderen in gevaar is of dreigt te raken, kan hiervan worden afgeweken.

2. Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling draagt er zorg voor dat deze geheimhoudingsverplichting ook wordt nageleefd door eventueel bij de uitvoering van haar werkzaamheden ingeschakelde derden.

 

Artikel 11 - Klachtenregeling

 

Eventuele klachten over de door Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling geleverde diensten dienen binnen 8 dagen na levering hiervan, schriftelijk en gemotiveerd aan Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling, kenbaar te worden gemaakt. Bij gebreke hiervan wordt de cliënt geacht akkoord te gaan met de geleverde dienstverlening. Het indienen van een klacht ontslaat de cliënt niet van zijn betalingsverplichting.

 

Artikel 12 - Slotbepaling

 

1. Indien een bepaling in deze voorwaarden nietig is of mocht worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze voorwaarden volledig

van toepassing. Ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepaling, zullen Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling en de cliënt in overleg een nieuwe bepaling

overeenkomen. Hierbij zal zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.

2. Op de overeenkomst tussen Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling en de cliënt geldt het Nederlands recht van toepassing.

3. Deze voorwaarden blijven van kracht indien Baati Hulpverlening en Taalbemiddeling van naam, rechtsvorm of eigenaar verandert.